Reklamné darčeky sú predmety vrátane hrnčekov alebo pier, ktoré sú označené logom alebo názvom spoločnosti. Sú známe aj pod inými názvami, ako napríklad swag, merchandise, značkové výrobky alebo promo tovar.
Tieto darčeky sa používajú na propagáciu spoločnosti, ako naznačuje ich názov, a môžu sa rozdávať vo forme reklamných predmetov na zvýšenie povedomia o značke alebo sa predávajú verným spotrebiteľom. Propagačné výrobky, ktoré sa distribuujú bezplatne alebo za veľmi nízke náklady a ponúkajú značkám množstvo zaujímavých výhod, patria medzi najpriaznivejšie marketingové stratégie, ktoré môže podnik použiť.
Obsah:
Naozaj fungujú reklamné produkty?
V štúdii z roku 2016 sa skúmala účinnosť používania značkových lúp. Zistilo sa, že mnohí ľudia majú tendenciu uchovávať reklamné predmety v priemere 8 mesiacov, čo môže predĺžiť životnosť vášho darčeka oveľa viac ako iné marketingové taktiky, ako je e-mailový marketing alebo PPC reklamy.

Skutočná doba uchovávania produktu však vždy závisí od konkrétneho produktu. Spotrebitelia napríklad zvyčajne používajú dáždniky až 14 mesiacov, zatiaľ čo klobúky sa často používajú len 7 mesiacov.
Tá istá štúdia tiež odhalila, že títo spotrebitelia sa zvyčajne stávajú cennými ambasádormi značky, pričom viac ako polovica spotrebiteľov po tom, čo prestane používať svoje výrobky, ich odovzdá ďalším ľuďom.
Štúdia zistila, že reklamný tovar rozširuje povedomie o značke, pričom odhalila, že väčšina spotrebiteľov si zapamätá značky, ktoré im dajú klobúk alebo tričko. Na druhej strane sa v inej štúdii zistilo, že väčšina príjemcov reklamných darčekov si zapamätá meno inzerenta produktu, iní s ním obchodujú a niektorým sa predmety jednoducho páčia, čo je ďalší dôkaz toho, že reklamné predmety fungujú.
Krátka história reklamných predmetov
Pamätné gombíky boli vôbec prvými známymi propagačnými predmetmi Spojených štátov, ktorých vznik sa datuje do roku 1789, keď bol zvolený George Washington.
Hoci sa organizovaný priemysel vytvoril až v neskoršej časti 19. storočia, na začiatku 19. storočia sa ako propagačné predmety v mnohých prípadoch používali drevené špeciality, pravítka a kalendáre.
Jasper Meek, tlačiar z Coshoctonu v Ohiu, sa považuje za pôvodcu tohto odvetvia. Bol to on, kto presvedčil miestny obchod s obuvou, aby zásoboval miestne školy značkovými taškami na knihy s logom vytlačeným na dizajne. Jasper spolu s miestnym konkurentom Henry Beach čoskoro začali predávať značkové reklamné predmety, ako sú kalendáre, vejáre a tašky na mramor.
Obľúbené typy reklamných predmetov
Existuje takmer nekonečný zoznam výrobkov, ktoré by sa mohli označiť logom alebo názvom spoločnosti na propagačné účely. Hoci existujú bežnejšie a obľúbenejšie predmety, ako sú perá, hrnčeky, podložky pod myš a tričká, pri rozhodovaní o značke je priestor aj na kreativitu. Tu je niekoľko ďalších produktov, ktoré možno použiť na propagáciu vašej spoločnosti alebo značky.

Nádoby na pitie
Ideálne na použitie v interiéri alebo exteriéri, poháre, hrnčeky, sklenené výrobky a šálky sú ideálne príručné propagačné nástroje.
Lepiace poznámky a denníky
Každý si rád robí poznámky, tak prečo nezabezpečiť, aby vaši zákazníci mali svoje poznámky pri sebe a zároveň mali vašu spoločnosť na očiach?
Okuliare
S príchodom letných mesiacov sú okuliare nevyhnutnosťou. Postarajte sa o to, aby vaši zákazníci vždy vyzerali čo najlepšie so značkovými slnečnými okuliarmi, ktoré predstavujú jedinečný a zábavný spôsob propagácie vašej firmy.
Tašky na nosenie
Tašky sa tiež s obľubou nazývajú swag bagy a sú ideálnym kanálom na budovanie značky, pretože ich priestranný biely priestor poskytuje viac než dosť miesta na umiestnenie vášho loga. Vďaka svojej veľkosti sú tiež najlepším úložným priestorom pre ostatné značkové reklamné darčeky, ktoré môžete mať.
Písacie pomôcky
Ak hľadáte niečo, čo by ste mohli doplniť svojím logom, perá sú predmety, ktorými nikdy nemôžete nič pokaziť. Perá sa používajú denne, či už doma alebo v práci.
Najlepšie spôsoby použitia vašich reklamných produktov
Reklamné produkty sa používajú na celom svete ako najlepšie darčekové nástroje. Hoci sa za najčastejšie použitie týchto reklamných predmetov považuje zvyšovanie povedomia o značke, môžete ich použiť aj ako nástroj predaja, na odmeňovanie zamestnancov alebo na podporu neziskových organizácií. Existuje mnoho spôsobov, ako efektívne využiť svoj tovar, a niektoré z nich sú tieto:
Značková predajňa
Väčšina značiek, najmä v pivovarníckom priemysle, predáva svoj propagačný tovar a tovar prostredníctvom elektronického obchodu alebo obchodu. To nielenže pomáha značke pokryť náklady na propagačné predmety, ale ponúka aj dvojitú výhodu, a to zvýšenie povedomia o značke medzi spotrebiteľmi, ktorí tovar používajú.
Firemné darčeky
Dochádzajú vám nápady, čím obdarovať svojich vážených klientov? Reklamné predmety nesú vašu identitu a logo môžu byť dokonalým darčekom na zvýšenie povedomia o značke. Okrem toho sú aj skvelými nástrojmi konkurenčného marketingu.
Darčeky pre zamestnancov
Reklamné predmety sa môžu použiť aj pri nástupe nových zamestnancov alebo ako ročné firemné darčeky pre vašich zamestnancov. Tieto marketingové nástroje nie sú len nákladovo efektívne, ale môžu tiež pomôcť pri udržaní a lojalite zamestnancov.
Eventy
Vysokokvalitné spomienkové predmety môžu účastníkom slúžiť ako hmatateľná spomienka na podujatie.
Giveawaye
Darčeky zadarmo nikto neodmietne. Ak dáte svojim zákazníkom odmenu, vrátia vám ju aj oni tým, že sa o vašu značku podelia s rodinou a priateľmi zakaždým, keď použijú váš hrnček, peňaženku, slnečné okuliare alebo pero. Značkové darčeky sú dokonalým nástrojom pre vzťahy s verejnosťou.
Veľtrhy a konferencie
Reklamné predmety sa môžu používať aj na veľtrhoch a konferenciách, aby zvýšili návštevnosť stánku alebo odmenili účastníkov za ich priazeň. Ak sú na podujatí tisíce účastníkov, môžete si byť istí, že vaše balíčky s tovarom budú veľkým hitom.
Vyberajte reklamné darčeky starostlivo a využite ich naplno vo svoj prospech!
Z rovnakej kategórie:
- Nenašli sa žiadne