Pri prvej jazde na elektrickom bicykli Yogi budete mať určite pocit, že ste objavili úplne novú formu superschopnosti.
Je to preto, že elektrické bicykle alebo e-kolesá zvyšujú vaše obvyklé možnosti dvoch kolies. E-bike vám umožní držať krok s dopravou typu stop and go, ľahšie prepravovať náklad alebo deti, prísť do cieľa s menším potom alebo si len užiť tie úžasné jazdy, ktoré by inak vyzerali príliš kopcovité alebo príliš ďaleko.
Elektrické bicykle sa pôvodne rozpadajú na podobné kategórie ako tradičné kolesá vrátane cestných a horských, rovnako ako výklenky vrátane skladacích, nákladných, krížnikov, hybridných a mestských bicyklov.
Obsah:
Tri triedy elektronických bicyklov
Hlavne na regulačné účely boli e-bicykle rozdelené do tried označujúcich úroveň ich motorovej pomoci. Kľúčovým bodom pri rozhodovaní je určenie konkrétnej triedy elektrobicykla, ktorú potrebujete.
- Trieda 1 – jeho motor sa spustí až po zošliapnutí pedálov a zastavení pri rýchlosti 30 km/h.
- Trieda 2 – Tá je tiež vybavená režimom s podporou pedálov s maximálnou rýchlosťou 30 km/h, ako aj režimom s úplným ovládaním plynom.
- Trieda 3 – pri tejto triede sa šliape na pedále podobne ako pri triede 1 a asistencia pokračuje až do dosiahnutia rýchlosti 45 km/h.
Mnoho nových jazdcov začína elektrickými motocykle triedy 1. Bicykle triedy 1 sú tiež najlacnejšie a z hľadiska regulácie tiež celosvetovo najviac prijímané. Môžete s ním jazdiť na väčšine cyklotrás a po uliciach mesta. Táto špecifická trieda elektrických bicyklov je tiež postupne povolená na tradičných chodníkoch pre horské bicykle. Prístup však nie je vždy univerzálna, takže najprv skontrolujte.
Elektrické bicykle triedy 2 sú často povolené na podobných miestach, ako sú elektrické bicykle triedy 1. Je to preto, že tieto dve triedy dosahujú rýchlosť až 30 km/h za asistenciu motora. REI však nepredáva kola triedy 2.
Elektrické bicykle triedy 3 sú veľmi obľúbená u bežcov a cezpoľných. Na rozdiel od motocyklov triedy 1 sú rýchlejšie, drahšie a výkonnejšie. Výplatou za mimoriadny výkon je to, že vám umožní lepšie držať krok s prevádzkou. Tieto bicykle tiež zvládnu ťažšie bremená a lepšie stúpajú. Nevýhodou je, že na nich nebudete môcť jazdiť na väčšine systémov horských cyklistických chodníkov alebo cyklotrás.
Predtým, ako sa rozhodnete pre konkrétnu triedu elektrického bicykla, ktorý si kúpite, sa uistite, že ste najprv preskúmali pravidlá prístupu. Nezabudnite, že upozornenie spočíva v tom, že zákony, registrácia, licencie, pravidlá správy pozemkov a vekové obmedzenia sa neustále menia. Vždy sa informujte u správcov pozemkov v oblastiach, kde plánujete jazdiť, ako aj v miestnych mestách.
Elektrické motory, batérie a dojazdy na bicykli
Výrobcovia venujú veľkú pozornosť pohonnej jednotke motocykla. Kompromisom konštrukcie je jazdný rozsah v porovnaní s výkonom. Výkonnejší motor ponúka vyššiu rýchlosť na udržanie kroku s premávkou, ako aj väčší krútiaci moment na ťahanie nákladu a zdolávanie kopcov. Výkonnejší motor môže tiež oveľa rýchlejšie spáliť batériu, čo môže znížiť dojazd.
Ak budete porovnávať potenciálne elektrické bicykle Yogi, uvidíte široké špecifikácie dojazdu, ako napríklad 20 až 100 kilometrov s podporou pedálov. Je to preto, že existuje veľa premenných, ktoré môžu ovplyvniť dojazd.
Samozrejme to pomôže mať veľkú batériu. Kapacity sú uvedené vo Wh alebo watthodinách, počet hodín by si pred smrťou mohol ponechať 1 watt energie. Dôležitá je tiež sila motora. Motor s 500 W v kombinácii s batériou 500 Wh, bežné nastavenie pre bicykle triedy 3, má tendenciu vybíjať energiu rýchlejšie ako motor s 250 W spárovaný s batériou s 500 Wh, spoločné nastavenie pre bicykle triedy 1.
Čas nabíjania batérií elektrobicyklov
Väčšina batérií potrebuje na úplné nabitie z prázdneho miesta 3 až 4 hodiny a u veľkokapacitných batérií to trvá dlhšie. Ak plánujete dochádzať pomocou elektrického bicykla, môžete si zaobstarať ďalšie nabíjačky alebo môžete nabíjačku nosiť so sebou. K dispozícii sú aj rýchlejšie nabíjačky.
Počet batérií
Existujú aj e-biky, ktoré umožňujú cyklistom používať dve batérie súčasne. To môže pomôcť predĺžiť dĺžku jazdy a poskytnúť vám zálohu, ak sa jedna z batérií vybije. Môžete si zakúpiť aj ďalšiu batériu, aby ste mali pripravenú úplne nabitú, alebo si môžete vymeniť aj tú svoju, keď sa jej životnosť skončí zvyčajne po niekoľkých tisíckach nabití.
Nastavenie montáže batérií
Batérie integrované do rámu môžu uvoľniť miesto pre malú cyklistickú tašku alebo klietky na fľaše. Externá batéria sa však ľahšie vymieňa a nabíja.
Umiestnenie motora elektronických bicyklov
Motory so stredovým pohonom sa nachádzajú na spodnej konzole v oblasti, kde sú kľuky pripojené k rámu bicykla. Motory s nábojovým pohonom sa nachádzajú v náboji zadného kolesa a niektoré aj na prednom kolese.
Motory s nábojovým pohonom
Motory s pohonom zadných kolies posielajú silu z pedálov priamo na zadné koleso, aby ste mali pocit, že vás tlačí. Vezmite na vedomie, že výmena defektu na kolese, v ktorom bol namontovaný nábojový pohon, je zložitejšia v porovnaní s výmenou defektu na bicykloch so stredovým pohonom alebo štandardných bicykloch. Motory s predným nábojovým pohonom sa dokážu ovládať podobne ako vozidlá s predným pohonom, čo umožňuje štandardný pohon bicykla, ktorý možno použiť na zadnom.
Motory so stredovým pohonom
Toto nastavenie je u väčšiny motorov uvádzané z rôznych dôvodov. Asistent pedálu môže reagovať prirodzenejším dojmom a jazda je udržiavaná stabilná a vyvážená, keď je hmotnosť motora nízka a vycentrovaná.
Krútiaci moment motorov elektrických bicyklov
Krútiaci moment je špecifikácia, ktorú musíte skontrolovať, ak plánujete prevážať ťažšie náklady alebo veľa kopcov. Meria sa v newtonmetroch, pričom uvedené maximum pre elektrobicykel sa pohybuje od 40 do 80 N m. Skutočný jazdný krútiaci moment sa však mení po zmene nastavenia asistencie pedálov.
Z rovnakej kategórie:
- Nenašli sa žiadne